TECH BLOG: LANka jako v roce 2003

Trvalo mi víc jak dva týdny (vlastně skoro tři), než jsem tento článek napsal. Rozhodl jsem se, že začnu pomalu dohánět resty.

Tentokrát i s fotkami. Opět si po dlouhé době budete moci užít několik rozmazaných mobilních momentek, které jsem během akce pořídil.

Local Area Network


Před pár týdny jsem se připravoval na cestu z Brna domů na víkend, když mi bráška napsal, jestli nechci dojít na LANku, kterou s kamarády pořádají. Trochu jsem se sice cukal (neměl jsem náladu na lidi), ale nakonec ale zvítězila moje zvědavost, protože na opravdové LANce jsem ještě nikdy nebyl (ty občasné hry Vietcongu u nás na bytě s opilými spolubydlícími, z nichž aspoň jeden většinou tráví víc času na Facebooku než ve hře se tak sotva dají nazývat).

Dějištěm pro tuto událost se měl stát byt jednoho z bráchových kamarádů. Z ostatních hráčů jsem technicky vzato znal vlastně jenom Draka, se kterým jsme loni na moje narozky hráli na Masaru deskovky. Nejlepší narozeniny, jaké jsem zatím zažil. To jen tak mimochodem.

A teda ještě jednoho. Teoreticky. Je mi to trapné, ale přestože jméno jsem si vybavoval, nedokázal jsem si ho v hlavě s ničím spojit. Už je to přece jenom pár let, co jsem vyšel ze základky.

Na začátek jsme si v obýváku v pěti lidech zahráli Artemis. Hrozně dlouhými kabely propojili televizi na stěně se stolákem v kuchyni, zbytek z nás se připojil na WiFi, která, jak mi bylo vysvětleno, funguje jako normální drátová LAN (což jsem doteď nevěděl. tak málo toho vím o sítích), vybrali jsme si posty a hrálo se.

Artemis je v podstatě splněný sen každého trekkieho. Hráči jsou posádka můstku kosmické lodi, která by klidně mohla být Enterprise, nebýt copyrightu. Jeden je kormidelník, druhý obsluhuje taktickou konzoli (rozuměj: zbraně), další je inženýr atd. Jediný bez počítače je kapitán, který jenom sedí uprostřed, čumí na hlavní obrazovku a štěká rozkazy. Je to hodně o spolupráci a vzájemné důvěře, ale ve správné společnosti (tj. mezi nerdy) je to vážně zábava.

To jsme se už ale začínali pomalu slézat ve větším počtu. Uvolnili jsme tedy obývák, aby měla hostitelova těhotná manželka kde přebývat a přesunuli jsme se do kuchyně, kde začal hlavní program. Nejvíc nás tam bylo najednou asi 9, někteří se stoláky, zbytek na noteboocích. Dva stoly, hromada drátů, prodlužky, LAN kabely, cola, pizza… prostě přesně jak jsem si to představoval. Hráli jsme nakonec Quake 3 Arena (ani jsem je nemusel přemlouvat. stačilo říct, že ho mám u sebe 😀 ), Counter-Strike 1.6, Alien vs Predator 2 a jeden co-op tower defense mod do Warcraftu 3. Samé klasiky.

Přitozeně se to ale neobešlo bez problémů, které se bohužel točily hlavně okolo mě. Celý večer jsem měl problémy s připojováním se ke hrám a nikdo nevěděl proč. Tři ajťáci tam se mnou byli a nikdo nevěděl co s tím. Postupně mi vypli firewall, Avast (který jsem už od té doby stejně vymazal) a virtuální síťové adaptéry Virtualboxu, ale k ničemu to nevedlo. Navíc se z nějakého důvodu všichni rozhodli, že jsem si musel ten počítač nějak nezodpovědně upravovat, začali mi to poměrně důrazně vyčítat a v jednu chvíli jsem z toho byl už tak na dně, že jsem prostě praštil s víkem noťasu a šel jsem si ven zapálit.

V ten moment jsem vážně přemýšlel o tom, že se sbalím a odejdu.

Všechno se ale nakonec vyřešilo. Ukázalo se, že za všechno může starý dobrý Tunngle, který už dlouhá léta používáme na (téměř zbytečnou, jak se ukázalo výše) emulaci LAN. Jeho virtuální adaptér mi přiřazoval jinou IP adresu, než jakou jsem měl mít a některé starší hry to nedokázaly zchroustat. Takže jsme ho vyřadili, resetovali hlavní adaptér, aby si načetl novou, tentokrát již správnou adresu, a mohli jsme hrát.

Celkově vzato to byl velice příjemně strávený večer. Jeden z nejlepších za poslední dobu. Bylo fajn sedět v jedné místnosti s tolika nerdy (to slovo používám s láskou) a sdílet společnou zábavu. Žádné rušení, žádný bullshit, žádný alkohol, ani jiné návykové látky. Jenom videohry. Tohle je jedna z věcí, co mi v Brně chybí. A vlastně mi to chybělo celý život. Stýkám se s intelektuály, umělci a aktivisty (a mám je rád! nechápejte mě špatně), ale nerdů/geeků znám jenom velmi málo. Jsem rád že se mi s nimi povedlo spřátelit. Někteří z nich jsou sice trochu zvláštní osobnosti, ale všichni jsou nakonec hrozně fajn. Mají správné zájmy a vyznají se v podobných věcech jako já.

A hlavně chápou pojmy jako „spolupráce“ a „taktika.“ To pro mě bylo něco naprosto nového. V životě jsem ještě s takovými spoluhráči nehrál. Je to fajn.

Předevčírem jsme se pak v menší sestavě sešli znovu, objednali jsme si výborné hamburgery a na pár hodin jsme vrátili k Artemis. Tentokrát jsem si dokonce vyzkoušel kapitánování, ale… řekněme, že do dějin s takovým výkonem asi nevstoupím. Pak jsem se ale dostal na inženýrský post a to mě bavilo asi ze všeho nejvíc. A taky mi to asi docla šlo, protože kapitán se mnou byl velmi spokojený. Scénář jsme tedy zdárně dokončili a to i přestože se nám povedlo ustřelit si vlastní minou půlku prdele.

Kromě toho jsme zjistili jak se ovládají stíhačky. To si taky ještě musím vyzkoušet.

No a pak jsme se s částí skupiny přesunuli na Vertigo, kde se začaly prolínat světy, ale to už je úplně jiná pohádka…

Muzika. Dnes si dovolím vám nabídnout trochu retrowave, v podobě skupiny Magic Sword.


Mám je moc rád. Jsou jak z nějakého osmdesátkového fantasy, puštěného z VHS kazety. Hrozně mě potěšilo, že se jejich muziku rozhodli použít v traileru na nového Thora. Západní komiksy příliš nemusím, ale tohle mě zaujalo.

Osmdesátky se vrací. Docela mě to těší. 😀

Je čas abych se zase vypařil. Další články jsou ale na cestě, takže snad to nebude dlouho trvat. Zatím ale čau a pixely v duši! 😀

Image Sources:
[Danbooru]
[Me]
[Danbooru]

Fotografie v tomto příspěvku jsou zveřejněny pod licencí Creative Commons Uveďte autora-Zachovejte licenci (CC BY-SA), některá práva vyhrazena. Pokud jste se na některé z nich poznali a vadí vám, že byla vaše tvář veřejně vystavena, kontaktujte mě prosím pomocí některé z možností, zmíněných na stránce O mně a můžeme se dohodnout na zamlžení vaší tváře, nebo na vymazání snímku.

Zanechat Odpověď

