BLOG: Tak jsem ty filmy dal konečně vyvolat…

Nové fotky. To je v podstatě to jediné, o čem tento příspěvek bude. Text omezím na minimum. Sice mám co říct, ale nechám si to na jindy.

Tak jdem rovnou na to, ne?

Dnešní fotky pocházejí ze dvou černobílých filmů, které jsem vycvakal v období mezi listopadem 2016 a… březnem 2017? Tak nějak. Už si nevzpomínám. Tohle bylo poprvé, co jsem fotil na černobílý film a musím říct, že to je docela fajn. Občas mi sice trochu utekl kontrast, protože to, co v mých barevné světlo vnímajících očích vůči sobě krásně vynikalo, mohlo občas při převodu do odstínů šedi začít poněkud zapadat. Taky mám stále problémy s odhadem světla, ostřením a stále nemám ani zdaleka tak stabilní ruce, jak bych chtěl. Přesto bych řekl, že některé ty fotky nejsou úplně špatné. Jinak teda stále fotím Praktikou BCC Electronic a pořád používám základní objektiv, tj. Pentacon Prakticar 1:2.4 F 50mm MC. Radši bych si pořídil něco většího a se zoomem, ale ten foťák mě stojí i tak docela dost, takže…

První série fotek je z podzimu až zimy. Část jsem pořídil v Křižanově, kde jsme byli s ročníkem na třídenním designovém sprintu (management inovací atd.), zbytek v Bohunicích během procházek po okolí, nebo jenom tak na bytě. Použil jsem film Kodak BW400CN 120 Professional Black & White, který jsem si pořídil už když jsme jeli na svatbu Kapiho s Iswidou, ale nakonec jsem ho vycvakal až o několik měsíců později. Na ISO 400 je to vážně solidní film. Za svou cenu určitě. Stál mě skoro dvě stovky, což je mezi levnými filmi spíš víc, než míň, ale řekl bych, že cena odpovídá kvalitě. Snímky jsou docela ostré (teda v reálu určitě) a zrnitost je překvapivě nízká.

Druhá sada pochází z přelomu zimy a jara 2017 a všechny jsou z okolí Mařatic. Jestli si dobře vzpomínám, tak jsem celou cívku vycvakal během jedné, maximálně dvou procházek. Použitý film je Fomapan 200 Creative a upřímně, je to děs a hrůza. Rozdíly mezi odstíny splývají a snímky jsou vemi zrnité. V porovnání s fotkama výše jasně prohrává, přestože je to ISO 200 a teoreticky by tedy měl mít nižší zrnitost. Na druhou stranu to ale dalo vzniknout několika docela surreálním fotkám. Až budu někdy potřebovat fotit s „radioaktivita mi poškodila film“ filtrem, vím po čem sáhnout. Navíc mě stál asi stovku, což je vlastně docela v pohodě.

Na závěr už jenom dodám, že vyvolání obou filmů mě stálo dohromady 653,- s DPH a že proběhlo ve fotografickém obchodě v té ulici z Mendláku směrem na Šilingrák, hned vedle toho nonstopu.

Všechny mnou pořízené fotografie v tomto příspěvku jsou, stejně jako drtivá většina mého originálního obsahu, zveřejněny pod licencí Creative Commons Uveďte autora-Zachovejte licenci (CC BY-SA), některá práva vyhrazena. Pokud jste se poznali na některé z fotografií a vadí vám, že byla vaše tvář vystavena takto veřejně, kontaktujte mě prosím pomocí některé z možností, zmíněných na stránce O mně a můžeme se dohodnout na zamlžení vaší tváře, nebo na vymazání snímku. Stejně tak kdybyste se chtěli podívat na originály, které, přiznejme si to, vypadají daleko líp, než tyhle mizerné skeny. Většinu času trávím v Brně-Bohunicích, takže se klidně můžem dohodnout na nějakém setkání.

A na závěr muzika. V poslední době jsem docela přišel na chuť japonskému jazzu.


Je takový správně funky a hravý. Normálně jazz moc neposlouchám ale tyhle jeho lehčí formy se mi líbí moc.

Je čas abych se zase vypařil. Snad ale ne na dlouho. každopádně zatím ahoj!

Image Sources:
[Konachan]
[Me]
[Danbooru]

Zanechat Odpověď

