MOVIE BLOG: Warcraft & Rogue One

Už půl roku slibuju, že sem hodím moje dojmy z Warcraft filmu. Mimo jiné. Nasliboval jsem toho víc. Tak to dneska sfouknem všechno jedním dechem, ať se můžu zaměřit zase na budoucnost.

Než ale začnem: Provedl jsem docela radikální změnu struktury Kvantovky a téměř kompletně jsem překopal navigaci v rubrikách. Takže kdybyste narazili na nějaké problémy, napište mi do komentářů pod tento příspěvek.

Warcraft: První střet

Nesnáším ten český název. Naprosto zbytečný podtitul.

Jak jsem řekl, už je to asi půl roku, co jsem ten film viděl, takže moje dojmy asi nebudou úplně kompletní. Zkusím si ale vzpomenout, pokud možno, na všechno důležité.

Film v podstatě kopíruje příběh první hry, Warcraft: Orcs & Humans, kterou vydala společnost Blizzard Entertainment v roce 1995. Z toho důvodu odmítám řešit spoilery. Je to 22 let starý příběh, takže jestli ho neznáte, je to vaše věc. Jenom ale stručně. Bylo nebylo, na planetě Draenor žila mírumilovná rasa orků. Bohužel se jejich vůdci ale skamarádili s démony, kteří Draenor otrávili a tak byl postaven Dark Portal, skrze který se orkové rozhodli přesunout na jinou planetu. Konkrétně do světa jménem Azeroth, kde žijí lidé a elfové. Docela lidi začali válcovat a všechno dobře dopadlo jenom díky tomu, že parta udatných lidských válečníků odhalila, že jistý mocný kouzelník, kterého měli ve svém středu, byl zrádce a jeden ze strůjců orčí invaze. Takže ho zařízli, v nastalém chaosu vyhráli rozhodující bitvu a to je konec filmu.

Napřed shrnu co se mi nelíbilo: Jednak překopali příběh. Svět Warcraftu je mému srdci velmi blízký a vůbec se mi nelíbí, co s ním udělali. Zaprvé spojili postavy Gul’dana a Ner’zhula do jedné a z tohoto mixu udělali jednostranného záporáka. Zadruhé chápu, že Medivh si jel ve Felu, ale vážně z něj museli na pohled udělat takovou fetku? Vždyť vypadal, jako kdyby si od deseti let frčel v piku! Takhle Strážce Tirisfalu nevypadá. Zatřetí, proč všechny pancíře vypadaly jako cosplaye a všechny kulisy jako kartonové vystřihovánky? Myslel jsem, že ten film měl větší rozpočet. Začtvrté, orkové měli Stormwind vypálit do základů. Zapáté, Blackhanda neměl zabít Lothar, ale DOOMHAMMER, SAKRA! To byl hlavní důvod proč se pak stal náčelníkem Hordy! A zašesté, proč tam sakra cpali backstory Thralla? Jeho příběh nebude mít ještě celou jednu videohru vůbec žádný význam!

Spousta věcí se mi tam ale i líbila. Třeba hned na začátku ten moment jak Garona jde okolo klecí se zajatými Draeneii a na chvíli se u nich pozastaví. To bylo krásné pomrknutí ke skutečnosti, že ona je sice půlork, ale její druhá polovina není lidská, nýbrž draenejská. Dál se mi líbilo, že Garona zařízla krále Llana. Tak to doopravdy bylo. A taky tam bylo hezké naznačení, že v horním patře Karazhanu měl být ve WoWku původně léták. 😀

Takže verdikt:

6/10

Lehce nadprůměrné. Film má rozhodně díry, ale příjemně odsýpá a zabaví. Je to fajn budgetové, ne úplně kanonické ztvárnění první hry. Bohužel za to ale chtěli v kině plnou cenu a rozpočet byl na velkofilm, takže je mi líto.

Rogue One: A Star Wars Story

Zato tohle je naprostá pecka. Film je to tak jiný, jak to jenom jde, aby to pořád bylo Star Wars a to je jenom dobře. Už od první scény, kdy jsou Cassian a jeho kontakt zahnáni do kouta imperiální patrolou. Chvíli ho konejší slovy, že všechno dobře dopadne, pak ho bezbolestně zabije a uteče. Už z toho je jasné, že tohle nebudou obyčejné Hvězdné války. A jasně, příběh je docela klišovitý a stokrát ohraný, ale dneska se už stejně nedá vymyslet skoro nic nového. Banda „unlikely allies“ se dá dohromady a vyrazí ukrást plány na novou imúperiální zbraň, Hvězdu smrti. Takových se dá najít dvanáct do tuctu a dokonce i ty plány už byly jednou ukradeny (ano, Kyle Katarne, v našich srdcích jsi pořád jednička). Předvedení toho příběhu bylo ale natolik kvalitní, že jsem více, než ochoten to klišé odpustit. Už jenom kvůli výborným hlavním postavám, od slepého mnicha, uctívajícího sílu a jeho kamaráda s velkým kvérem, přes ředitele Krennika, až po nádherně cynického robota K-2SO, sršícího hláškama. Připouštím, že některé scény byly trochu odfláklé, ale třeba ten rebelský přepad imperiální patroly v těsných uličkách pouštního města byl perfektní. Dokonale s jeho pomocí reflektovali moderní dobu. Odmyslete si laserové flinty, místo imperiálů dosaďte US Army a klidně by se ten přepad mohl odehrávat v současnosti někde v Iráku. Nebo třeba scény s Vaderem. Byl přesně takový, jak jsem si ho přál. Nebezpečná nezastavitelná síla, která (skoro) nemluví a jenom zabíjí všechno okolo sebe. Ta scéna na konci, kdy se nalodí na rebelskou loď je naprosto úžasná. Rebelští vojáci se dívají do tmy, zbraně v pohotovosti a klepou se strachy. Najednou do nastalého ticha zasvítí v kouři po výbuších rudý světelný meč a začíná masakr. A tak to taky mělo být. Vader byl postrach Galaxie, jehož jméno se vyslovovalo jenom šeptem. Taky se mi líbilo jak tam vysvětlili, že o pár dní později dokázal Hvězdu smrti zničit jednomístný stíhač. A vůbec, T-65 X-Wing! Nejlepší vesmírná stíhačka ever!

Abych ale jenom nechválil, velkou výtku mám k jedné ze scén. Konkrétně k té téměř poslední. Vader se probojoval skrze rebelský křižník, který předtím přijal zprávu z povrchu, obsahující plány Hvězdy smrti. Už je skoro v hangáru, když tu se z něj oddělí korellianská korveta a on sleduje, jak odlétá. následně se odehraje střih na můstek a my vidíme, že to je Blockade Runner s princeznou Leiou na palubě. Problém ale je, že on tu loď neměl vidět. Vůbec tam neměla být. Blockade Runner přijal signál s plány, když byl, no, někde, a jeho kapitán se rozhodl vyrazit na Alderaan, když tu byla ta loď chycena Vaderovou flotilou, která ji vystopovala, protože ten signál zaměřila nějakou futuristickou verzí radiomajáku. Vůbec se na orbitě Scarifu neměla vyskytovat. To byl asi největší kiks celého filmu.

Mohl bych o Rogue One žvanit třeba týden, ale radši to uzavřu. stejně už asi tušíte, jak to dopadne:

9/10

Skvělé. Rogue One je jeden z nejlepších filmů, jaké jsem za poslední roky viděl. Jasně, už to není taková vesmírná pohádka, jako hlavní série, ale podle mě je to dobře. K absolutnímu hodnocení chybělo jenom málo. Dotáhnout některé scény a využít dějové zvraty, které byly sice exponovány, ale nikdy se neodehrály. A taky by mě zajímalo proč jsou tvůrci Star Wars tak posedlí pouštníma planetama. 😀

Tak to bude asi pro dnešek všechno. Ještě přihodím muziku a budu muset jít zase dělat důležité věci. Prokrastinoval jsem už dost dlouho.

Bad Lip Reading jsou skvělí. Určitě se mrkněte i na jejich ostatní videa.

Tak já teda zase mizím. Páčko!

Image Sources:
[IMG]
[IMG]
[IMG]
[IMG]
[Konachan]

4 komentáře: „MOVIE BLOG: Warcraft & Rogue One

  1. Eh, pokud ti všechno připadalo jako cosplaye u Warcraftu, tak je to zvláštní. Ty zbroje reálně fční nebyly, tak určitě, bo by se asi zbláznili, to mít na sobě. Na druhé straně byly meče etc., to všechno bylo z reálných kovů a tak, kdesi o tom mluvili ve filmu o filmu. Jinak kulisy (aka SW) měli postavené tak realisticky, jak to jen šlo. Takže mysleli i na detaily, co se dají najít ve hře. Jo, ale jinak s Medivhem se trochu sekli. A s celým Karazhanem. Ale víš, jak… Oni potřebovali z velkého herního contentu udělat líbivý filmeček – tohle je navíc CGI empire. (Btw, zkus se zaměřit na OST. Super věc, zvláště song Honor.) Ale jestli ti vadí Thrall, tak zajímavé, že ses nepozastavil u Variana, který se tam taky mihne. Taky ho tam dávat nemuseli. Jenže o Thralla je pochopitelné, proč ho tam dali – poněvadž jeho story je vedle Artího příběhu asi nejzajímavější.

    • Jo, přesně. Realisticky jako ve hře. Vypadalo to moc jako WoWko. Dívali jsme se na to čtyři a všichni jsme se na tom shodli. A Thrall mi nevadí. Jenom tam byl zbytečný. Asi ale chápu proč tam byl. Potřebovali si připravit prostor pro další díly (které sice nebudou, protože to byl kasovní propadák, ale to tehdy nevěděli). V následujícím filmu bysme třeba viděli jak vyrůstá jako otrok. Na konci by utekl svému pánovi a spojil se s Hordou, jako to měl být v té zrušené hře Warcraft Adventures. A třetí díl by třeba začínal krádeží lodí a vyplutím do Kalimdoru. Tohle jsem ochotný odpustit, stejně jako zjednodušení příběhu orků. Kdyby tam měli ještě představovat Kil’jaedena a celé to vysvětlovat, tak by to už bylo trochu moc komplikované. Ale Stormwind měl sakra vyhořet do základů! To jim neodpustím! 😀

      Soundtrack si pustím. Dík za tip. Blizzardí soundtracky jsou všechny skvělé, takže by se mi mohl líbit.

  2. Z těch dvou jsem ani jeden neviděl, dík za zhodnocení. Na Warcraft bych se asi nepodíval, ani kdyby se povedl, protože k tomu světu vztah nemám, ale na Rogue One jsi mě trochu navnadil. Mně se z nových filmů poslední doby hodně líbil Logan, i když jinak marvellovky obvykle nesnáším. Byl drsný, realistický a příběhově hluboký (přinejmenším na poměry komiksových filmů).

    A co se týče posedlosti pouštními planetami… I don’t like sand. It’s coarse, rough and irritating. And it gets everywhere.

Zanechat Odpověď

